zondag 15 februari 2015

Luieriken

We vliegen van hot naar her, en weer terug. Eten onze lunch onderweg, en doen vlug vlug nog even een boodschapje voordat we de kids ophalen. Om ons vervolgens naar de yoga te haasten, of snel nog even een meditatiesessie in te lassen. En we zijn zo moe.
Ik ook hoor. Soms bekruipt me het idee dat het leven mij leeft, in plaats van andersom. Ergens gaat er iets mis...

Vandaag en morgen zijn mijn lieve monstertjes uit logeren. Ik kan ze helemaal niet missen, maar het is ook wel weer heel lekker om eens niks te hoeven. Om zelf te kunnen bepalen wat je doet (of niet), zonder rekening te hoeven houden met een ander.

Dus stort ik me deze dagen op het perfectioneren van de kunst van het lanterfanten, luieren, dagdromen en nietsdoen. Of zoals mijn jongste spruit het noemt: luieriken (waar zij toevallig heel erg goed in is).
Nou is luieriken wat mij betreft een hoogst onderschat tijdverdrijf. Om goed te kunnen functioneren moet de geest lekker ontspannen zijn, toch? De beste ideeën komen niet voor niks altijd op vakantie, in de hangmat of in bad.

In mijn (vakantie)huisje schijnt het voorjaarszonnetje precies op de bank. Een perfecte plek om als een luie kat uitgestrekt te luieriken. Ik grijp mijn kans. En neem me voor om dit vaker te gaan doen. Standaard dagelijks een halfuurtje luieriken, dat lijkt me wel wat. Want wat is dit lekker relaxed...




6 opmerkingen:

  1. Even lekker luieriken is belangrijk, zo blijf je heerlijk in balans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Wieweet hebben jullie inmiddels wel iets leuks gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...