donderdag 21 augustus 2014

Ons ben zuunig

Eerder deze week waren we op Schiphol, om familie op te halen. Rond etenstijd, zodat de horeca weer blij was met ons, want je kunt die arme kindjes toch niet laten verhongeren.
Terwijl ik druk was met kindermenu's, en met tellen hoeveel geld ons uit de zak werd geklopt, raakte mijn Spaanse buurman in een verhitte discussie met zijn zoon. Of tenminste dat denk ik, want mijn Spaans gaat helaas niet verder dan 'paella', dus ik moest raden hoe de verhoudingen lagen, en waar het over ging.

Aan hun (met mediterrane overtuiging gebrachte) gebaren op te maken, ging het over de enorme beker cola die junior zojuist op het dienblad had gezet. Senior leek het daar op zijn zachtst gezegd niet mee eens te zijn. Totdat junior fijntjes toelichtte dat hij er nog een beker bij had genomen (inderdaad, er zat er nog een onder), en dat hij de frisdrank met zijn broer zou delen. Want, een grote cola was goedkoper dan twee kleine. Een-nul voor de Slimme Spaanse Puber.Hem wacht vast een gouden toekomst.

Zo zie je maar weer, niet alleen ons Zeeuwen, maar ook ons Spanjaarden ben zuunig.



3 opmerkingen:

  1. Wat slim zeg!! Maar het is altijd handig om daar naar te kijken, want het is zonde als je allebei wat weg moet gooien of te veel drinkt, terwijl je ook kunt delen voor een kleiner bedrag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat sommige discussies universeel zijn, ongeacht het land waar ouder en kind uit komen : )

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...